RG Collectibles

Yu-Gi-Oh, Anime, Games, Collectibles, and much more fun!
It is currently 23 Apr 2018 23:27u

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Wat vinden we van DigiD?
Kut met peren 0%  0%  [ 0 ]
DigiD moet dood 0%  0%  [ 0 ]
Wat een geweldig systeem, ik zou echt niet meer zonder kunnen 33%  33%  [ 1 ]
DigiD? Haha! Alsof ik de overheid ga vertellen wie ik ben! 0%  0%  [ 0 ]
DigiD moet branden in de hel! 67%  67%  [ 2 ]
Ik zie aankopingspunten voor toekomstige synergie├źn 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 3
Author Message
 Post subject: Wat vinden we van DigiD?
PostPosted: 19 Jun 2007 14:02u 
Founder

/rant mode on

Als je het niet kent, zie http://www.digid.nl/

Het is een "geweldig" systeem (van de overheid uiteraard) waarbij je een account aanmaakt met gebruikersnaam en wachtwoord. Daarna krijg je een brief met een activeringscode. Als je je gebruikersnaam en/of wachtwoord dan bent vergeten, moet je alweer een nieuw account aanmaken en krijg je een nieuwe brief met een nieuwe activeringscode. Ben je het niet vergeten, kun je verder, hoera! \0/
Als je het activeringscode hebt ingevoerd, krijg je een SMS (ik mag hopen dat er ook een alternatieve optie voor dit is, want ik neem nog aan dat niet iedereen een mobiel. Zal wel weer een brief zijn dan of zo) waar weer een nieuwe code staat die je dan op de site moet invoeren. Als dat alles is afgerond, dan ben je klaar! (geloof ik...)

Ik zit al met de geweldige ervaringen dat ik mijn eerste activeringscode niet tijdig had ingevoerd en dus een nieuwe moest aanvragen. Oh ja, daarvoor was ik geloof ik ook al mijn wachtwoord vergeten, dus ik had ook al een nieuw account aangemaakt (want doen ze eigenlijk met die oude? Volgens mij wil ik niet weten hoe vervuild hun databases zijn...). Nou ja, nieuwe activeringscode ontvangen en deze vandaag ingevoerd, SMS gekregen, dat weer ingevoerd en ik was klaar om m'n belastingaangifte te versturen. Tenminste, dat dacht ik. Ik ga naar 'mijn gegevens' op de digid site, wil inloggen, en krijg tot 4x toe een incorrect wachtwoord melding, 10 minuten blokkade. Like,

WHAT

THE

f00k

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik maar digid gebeld met dit verhaal. Krijg je zo'n tante die roept dat dat niet kan. 'Als het eerst wel gewerkt heeft en daarna niet, dat kan niet. Nee, dat kan echt niet. Oooooooooonmogelijk!' blablabla... 'Het systeem is voor ons afgeschermd, dus wij kunnen u niet helpen.'. 'Dus als het niet blijft werken dan moet ik weer een nieuwe aanvragen?' 'Ja'.
*heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele diepe zucht.........*
'Dag hoor...' .
*hangt op*

GROM
GRAUW
AAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGHHHHHHHHHHHHH!
DIE DIE DIE!!!!!!!!!!!!!!!!!
KILL!!!!!!!!!!
*KWIJL*
*BLOEDOGEN*
*OPGEZETTE ADEREN*
*SCHREEUW*
*SLA OP DEUR*
WWWWWWWWAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Shizuka kan dat bevestigen)

/rant mode off

Dus vandaar nu deze poll :)

Anime-Planet list

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jun 2007 14:06u 
Unicron

Eh, ik begin er wel aan als alle kinks uit de kabel zijn. ^^

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jun 2007 16:00u 
Site Admin

pff.. Gewoon aangifte onder de DIgiD van je ouders versturen >_<
Wat mijn ma dus deed met mijn (eerder opgeslagen) aangifte.... Die dacht 'Heee een aangifte van A. Vlijm, helemaal ingevuld.. Versturen!' Keek ze 10 seconden later verder, zag ze dat ie van mij was..

Bellen met belastingdienst dus;
Ik: <doe>
BD: Ja uuuuuhh, zo erg is et niet, het maakt ook niet echt uit, maar et is niet echt netjes..
Ik: ..... ok, bedankt, doeg...
BD: dag *Tuuttuuttuut*

Profile  

PostPosted: 19 Jun 2007 16:17u 
Rebellion

Renzo wrote:
Ik zit al met de geweldige ervaringen dat ik mijn eerste activeringscode niet tijdig had ingevoerd en dus een nieuwe moest aanvragen. Oh ja, daarvoor was ik geloof ik ook al mijn wachtwoord vergeten, dus ik had ook al een nieuw account aangemaakt (want doen ze eigenlijk met die oude? Volgens mij wil ik niet weten hoe vervuild hun databases zijn...).

Je begint ook wel lekker Renzo. Klooien met wachtwoorden en activeringscodes. Je weet toch, dat gaat dan nooit meer goed daarna. :P

Bij mijn DigiD en belastingaangifte ging alles op rollen (edit: rolletjes), dus ik stem voor Big Brother.

Last edited by KurriKlown on 20 Jun 2007 1:00u, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jun 2007 16:22u 
Founder

lol@Aalt
Ook lekker vaag >_>

Kurri, ik heb al een grote broer en dat vind ik wel genoeg :P
Plus ik heb niet echt lopen klooien, alleen een nieuw account aangemaakt, wat op zich niet zo'n punt is. Maar bij elk wissewatje moet je weer een hele procedure uitvoeren wat maar weer eens aangeeft dat we echt ten onder gaan aan de bureaucratie! En dat mijn wachtwoord het ineens niet meer doet, dat is momenteel een x-file...

Anime-Planet list

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]